dissabte, 28 de gener del 2012

Pa sense panificadora. 1a experiència

Fa uns dies vaig intentar fer pa sense panificadora. És a dir, pastant a mà i coent el pa al forn de casa. Em vaig animar a fer-ho perquè volia provar si era gaire difícil (ja que havia vist molta gent que n'explicava la seva experiència a diversos blocs) i perquè el DVD de Richard Bertinet que acompanya el llibre Panes em servia de guia. Vaig començar fent un pa blanc.

Ingredients:
500 g de farina de força
350 g d'aigua
10 de llevat fresc
10 g de sal
Una mica de farina per posar a la superfície

El resultat va ser aquest. Per saber exactament el procés, vegeu el vídeo de Richard Bertinet. A mi em va semblar que ho feia igual, però el resultat... jutgeu vosaltres mateixos.





Consells:

· La rasqueta: Jo no en tenia, per tant vaig optar per usar una targeta de plàstic (sense banda magnètica). En el meu cas em sembla que va ser una d'una òptica, prèviament netejada, és clar!
· No netegeu la superfície de treball fins que tingueu el pa al forn. Si no, l'haureu de netejar unes quantes vegades!
· Tingueu paciència. Esperar que pugi la massa i fermenti requereix quasi una tarda, però val la pena.
· Calculeu l'espai de què disposeu al forn. Si no, us pot passar com a mi, que vaig haver de reconvertir una barra en una mena de tortell perquè no m'hi cabia a l'hora d'enfornar-la.

Com a primera experiència, no va estar malament. Però és evident que necessito millorar. Ep! Però van quedar boníssims, eh?

1 comentari:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...